tippie.reismee.nl

Een willekeurige werkdag

Iedere ochtend loop ik ongeveer 3 kwartier naar mijn project house of hope. Heerlijk tussen de bevolking, zanderige paadjes en iedereen zegt goede morgen. Eenmaal binnen geven we de 3 allerkleinsten een flesje melk en gaan dan met de nanny 's het ochtend gebed doen met veel zingen en bidden. De mensen zijn erg gelovig. Dit duurt een uurtje. Dan verkleden we de 10 kindjes en gaan we de kindje pap geven. Zij zitten op de vloer maar blijven niet allemaal braaf zitten. Pfffff handen voeten te kort. Dan de baby's weer een flesje en dan mogen de kindjes een uurtje uit hun bedje. De kleinste krijgen weer een fles en de wat oudere kindjes een bord Shima. Dit is maispap wat buiten gekookt wordt. Dan moeten alle kindjes terug hun bedje in. We eten wat en beginnen de was te doen. Alles op de hand. De was vouwen, opruimen etc. Rond 15.00 iedereen weer verschonen fles geven en pap. De kindjes worden flink gevoed, dat is heel belangrijk voor hun. Na dit werk loop ik 3 kwartier, iets meer op mijn gemak daar het heet is, naar het huis. Soms hebben we stroom, dan kan ik douchen. Anders is het wassen aan de kraan. Koken op een gasbrander voor 9 personen is niet eenvoudig maar wel gezellig. Na het eten en de thee gaan we slapen. Het is hier om 18.00 donker en erg vroeg licht. Lieve mensen ik vind het heerlijk om dit te kunnen en mogen mee maken. Het brengt mij veel goeds. Xxx

Reacties

Reacties

Wilfried

Fijn, Sandra, dat je er zo blij van wordt.

Jacqueline

Dat klinkt als heftig maar zeer dankbaar werk!
Mooi hoor?
"Geniet" er nog van daar!
Liefs Jacqueline

Myriam

Je brengt je gelukzalig gevoel helemaal over naar Nederland....(Zelfs tot in Westdorpe). Nog een hele fijne tijd daar Sandra. Veel groetjes

Joséphine de Vries

Hai Sandra,
Fijn van je te horen dat je het zo naar je zin hebt,en zo'n hulp kan bieden wat zo nodig is daar!
Kun je wel wat met de mensen communiceren met een andere taal,of is het over het algemeen stamtaal?
Hoewel jonge kinderen al gauw de mimiek van je gezicht aflezen!
Als je jezelf een aanpast wat de hitte betreft is het wel uit te houden neem ik aan,en tussendoor af en toe rust.
Het is met alle aanpassingen,luister naar je eigen lichaam,dat ga ik nu ook doen,en mijn slaapkamer opzoeken.
Ik blijf jullie volgen en tot de volgende keer.
Ook de groeten aan je dochter van mij. Joséphine

Ilse Nieskens

hoi Sandra,
Wat leuk om zo te lezen hoe je dag eruit ziet. Daar kunnen wij ons hier geen voorstelling van maken.
Ook mooi om te horen dat het geld een goede bestemming vindt , voor de kindjes.
Kun je je verstaanbaar maken bij de kindjes, of is handen en voeten werk genoeg?
Geniet nog van je tijd daar en van alles wat je meemaakt.
we denken aan je,
Liefs, Ilse

Jannie

Sandra Wat prachtig om te lezen dit wordt een herinnering die je heel je leven in je hoofd en hart mee zal dragen.. Lieve groeten Jannie

Lieve

Sandra wat fijn allemaal de kindjes rond je heen ze zullen zo genieten van de warmte die je geeft leuk te weten hoe je dag zo een beetje verloopt veel liefs ook voor Suus

Brenda

Leuk om je avontuur te volgen Sandra!! Het geeft jou en de kindjes veel voldoening!! En hoe mooi je van een tegenval iets positiefs maakt!! Geniet van al de mooie kleine dingen!!

Bep

Wat een leuk verhaal Sandra. Fijn dat het zo goed gaat en je hekemaal tot rust komt. Geniet er maar van. Ook van het mooie wet en de natuur. Liefs Bep.

Natasja

Zo leuk om je verhalen te lezen!

Connie Passchier

Wat bijzonder Sandra! Vergiet dat ik ben zit gelijk met de tranen in mn ogen ? Geniet maar van alles wat op je pad komt daar, je hebt het verdiend.

Pia

Wat doe je daar een mooi werk Sandra. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. En dat je ook samen met de meiden het leuk hebt. Groetjes Pia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!