tippie.reismee.nl

Zambia

Onbeschrijfelijk mooie 4 dagen gehad. Donderdag vroeg vertrokken we naar Zambia om op safari te gaan. Eenmaal bij de grens moesten we eerst een visum kopen om binnen te komen. Mensen die Afrikanen hebben alle tijd. Eenmaal op plaats van bestemming en onze tent toegewezen gekregen mochten we zwemmen. Maar ojee nog geen uurtje aan het zwemmen en daar kwamen de olifanten ons kamp terrein binnen gewandeld. Wat een ervaring om dit te zien. Na het avondeten en de prachtige zonsondergang doken we ons bed in. S nachts hoor je de olifanten en nijlpaarden rond je tent scharrelen. Ben ik blij met de 2 bewakers! Smorgens werden we om 5 uur gewekt om met een jeep op safari te gaan. Leeuwen giraffen zebras, apen noem het maar op we hebben die allemaal gespot tijdens onze trip. We hebben zelfs een ware aanval op een zebra meegemaakt door de leeuwen. Zeer spectaculair. Terug op kampterrein heerlijk geluncht gerelateerde al moest je steeds voor de apen op je hoede zijn, pikten van alles. Om 16.00 vertrokken we voor de nachtsafari, het is nl tegen 17.45 pik donker. Best spannend maar zeer fantastisch. Zo rond 20 uur terug, lekker eten en je tent weer in. S nachts bezoek van de olifanten naar onze tent is best eng. De andere dag om 5 uur gewekt en weer vertrokken, zo ook weer voor de nacht safari. Mooi en super indrukwekkend is dit geweest. Morgen weer naar de baby's die onze zorg hard nodig hebben. Ben blij dat ik de nannies kan helpen. Er is morgen iemand jarig in ons huis dus we gaan morgen avond uit eten. Heerlijk niet koken want zonder stroom en een gas brander is het best weer een kunst wat op tafel te krijgen voor 10 mensen. Mensen het gaat jullie goed, met mij gaat het fantastisch.

Reacties

Reacties

Joséphine

Nu pas heb ik het gelezen,want ik dacht het komt niet door bij mij!
Geweldig zo'n safari,dat ken ik niet,we zijn in een park geweest met wilde dieren maar geen olifanten.
Inderdaad die olifanten om je tent heen lijkt me best eng!
En het zijn van die intelligente beesten,en ze vergeten weinig,heb ik meer last van,van vergeten!
Maar als je een klap met die slurf krijgt,dan ben je er geweest,dus ik zou ze maar ter vriend houden.
Ja die apen had ik ook een ervaring mee,die pikten zo de bananen vanuit ons huis,en ik er achteraan gerend,en mijn kleinkinderen lachen,en die apen ook volgens mij,die aten op hun gemak een stukje verder die bananen op!
Maar geweldig die ervaringen,die kunnen ze niet meer van je afpakken.
Nu weer de baby's verzorgen,ik heb de kleinkinderen bijna de hele week,mijn dochter zit in West Amerika,ze heeft een reis gewonnen.
Dus Oma is het thuisfront op het moment.
Veel werkplezier en tot de volgende belevenissen. Groet Jos

Rita Vermeersch

wat een geweldige ervaringen! Geniet van deze kostbare momenten.

Myriam

Sandra,

Prachtig en spannend verhaal. Je moet straks een boek gaan schrijven over je schitterende ervaringen. Dat wordt vast een bestseller...Ha ha.
Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!